söndag 15 juli 2012

Dripp dropp ute = klick, klick inne!

Igår efter benträningen hade jag sån lust att ta en tur ute med kameran... Regn, dunder och blixtrar satte stopp för den lusten....

Istället bestämde jag mig för att ta lite macrobilder på blommande växter här hemma. När jag väl riggat upp kameran på stativet så upptäckte jag att det var ju bara en med roliga blommor i blom. De andra hade knoppar som kanske, kanske öppnar sig idag...

Hoya caudata (var Sumatra), heter säkert nåt annat snoffsigt nuförtiden, men jag hänger inte med i den världen längre... Klicka upp för större

Så vad skulle jag då göra?
För sugen på att plåta var jag. Hmmm... varför inte göra vad varje fotograf borde testa att göra någon gång?
Fota droppar!
Så jag satte upp enklast möjliga scenario och körde igång (enda belysning i form av extern blixt på kameran). Helt klart nöjd med mitt första försök om jag får säga det själv! Nu har jag lärt mig lite mer om hur jag vill ha det så nu får det bli fler försök. Kanske redan idag?

Röd skärbräda i bakrunden, klicka upp för större

Klicka upp för större

Den röda skärbrädan igen, klicka upp för större

Klicka upp för större

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar