onsdag 3 april 2013

Tacksam!

Tack, tack mina nära och kära som lånat ut sina bilar till mig nu när min är på verkstan!
Jag uppskattar det verkligen!

 

I normala fall brukar jag inte behöva bilen så mycket, men just de senaste dagarna har jag haft behovet.
Hoppas de snart ringer från verkstan, så jag får veta vad som är fel och när jag kan hämta den.

 Mobilen hjälper till att minnas tider... här är det verkstadens öppettider


Underbart vacker solnedgång när jag körde hem igår från ridlektionen ute i Sövde (Vallerödslunds islandshästar).

 Till vänster ligger Veberöd

Fick äran att byta lektionshäst igår, den nya pållen (för mig då) heter Blesi. En mycket lydig häst som flyttar sig så fort jag rör mig i sadeln... Där fick jag mig en lektion jag kommer minnas ett gott tag framöver!
Vi var några stycken som fick chansen att galoppera, den tog jag, två gånger :-).

 Fina Blesi



Ridning har det blivit rätt många timmar den senaste veckan, helt mör i vissa muskler nu.
Lätta nervryckningar här och där (rygg och armar). Så idag får det bli välbehövlig vila med återhämtning. Kanske en cykeltur eller promenad... Men det räknar jag som normalt.

"Pica" i den fina vårsolen

 Med soldatsmäcken på! Ful men bra och nödvändig!
Matisse till vänster och "Pica" till höger

Träningsmässigt har det sett ut såhär de senaste dagarna
Tis: Ridlektion
Mån: ca 2 timmars ridning
Sön: ca 2 timmars ridning
Lör: Bröst, triceps, biceps. Inga vikter att snacka om i bröstträningen, men jag har börjat nöta lite mer bänkpress, just bara för att jag tycker jag är så usel i den övningen.

Smulan myser med ny leksak


Söndagen bjöd på god påskmiddag hemma hos svärföräldrarna... Mmmm Janssons frestelse... Inget ströbröd på som en anpassning till mig :-).

Detta blev inte den första och sista portionen :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar