söndag 21 april 2013

Liten häst, mycket hår

Ja... så var det minsann igår när jag ryktade Pica inför vår tur igår.

 Tålmodigt väntande

 Pälshögar
 
Foton gör det inte riktigt rättvist, det var rätt mycket. Jag hoppas många fåglar tog chansen att hämta lite päls till att fodra sina bon med när jag lämnat det lilla pälsbeget på dyngstacken.
En 2 timmars tur blev det med sällskap av arbetskamraten som passade på att gå hela rundan med oss.
Hem direkt efter ridturen och byta om till gymkläder, sen körde jag axlar(hantlar och stång) och bröst (endast med hantlar i snedbänk) efter att jag värmt upp lite på motionscykel.

Aktiviteter fortsatte denna gårdag, då jag bara stack hem och duscha innan jag styrde kosan mot Citygross och handlade hem nästan 6kg nötfärs som jag sedan stekte upp med lök, kryddor och vitlök. Sedan hade vi en riktig myskväll med tacoinspiration. Han åt tortillabröd och jag hade nachochips till kött, grönsaker, ost och såser. Gott!
Var helt slut när jag gick och la mig! Det tog på krafterna att steka upp all färs, väga upp och paketera den i småportioner. Men man ångrar det aldrig när man har ett femtiotal färdiga baskryddade proteinportioner i frysen att ta av!

Imorgon har vi föräldrarmöte, så jag är osäker på vad jag kommer orka efteråt, så det blev slit på gym idag med. Rygg, triceps och biceps. Ingen cardio, fick räcka med att cykla till gymet. Marklyften slutade på 95kg och hantelrodden på 22kg. Triceps och biceps kördes i dragmaskin och några övningar för biceps med stång och hantlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar