söndag 28 april 2013

Söndagsritt & lite skryt!

Har haft en härlig ridtur idag på två timmar ungefär. Nu börjar vi känna varandra lite mer, hästen och jag.
Det blir bättre för varje gång.





 Igår var det full rulle hela dagen, ett tungt rygg träningspass på morgonkvisten. Sedan en shoppingrunda med en hel del klädinköp. Blev hela tre par byxor, måste nästan vara något sorts rekord för mig.
Efter shoppingen blev vi hungriga som man alltid lyckas bli när man är ute på vift... Ha Long satt fint i magen!


Vi hann hem och vända innan vi stack iväg igen för att se bio med ett annat par.



Måste få skryta över att jag igår äntligen lyckats dra upp 100kg i marklyft igen... Det var rätt länge sedan sist. 100kgx1x2, får se om jag slår det nästa gång det är ryggdax :-). Har ätit lite mer överlag den senaste tiden + att kanske gör Sizeon susen?



Förutom rygg körde jag även biceps och avslutade med hopprep. 

Träningsmässigt har det sett ut så här den senaste tiden:
I fredags körde jag bröst och lite axlar på gymet, med lite crosstrainer som uppvärming.

 Fredagsfika på jobb... En liten glutenfri chokladkaka satt fint

Torsdagens träning tillbringade jag i sadeln.

 Det är kul att ha utedag på torsdagar!

-Kolla vilka fina blommor, Ann!

Onsdag var ben och vader som fick sig en genomkörare. Blandad cardio med crosstrainer, roddmaskin och hopprep.

I tisdags var det ridskola igen, denna gången satt jag kvar i sadeln :-). Jag fick rida senare än jag brukar för hela min "klass" hade lämnat återbud. Jag fick fritt val på häst, så jag valde Blesi som jag ridit tidigare.
Han är rutinerad och trygg. Efter ridning så tittade jag in till svärföräldrarna, vi hade en födelsedag i familjen att fira.

I måndags blev det gymvila för då var det föräldrarmöte på kvällen. Fick räcka med en kvällspromenad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar