lördag 20 april 2013

Vad vet de?

Som inte jag själv vet? Allt kan säljas med mördande reklam? Eller snarare övertygande reklamformulering?
Kändes olustigt en kort sekund...



Ska snart ge mig iväg och rida ponny igen, kanske, kanske bär det även av till gymet efteråt.

Dagarna som gått sen sist har varit fylld med annat på agendan än ridning och för den delen träning.
Att få åtgärdat en ny punktering som jag fått på min hoj var prio ett efter jobb i torsdags.
Det var ingen vanlig punktering, utan tydligen hade en eker trängt upp och stuckit hål på cykelslangen... Första gången jag hört talas om det. Men det ska vara första gången för allt någon gång.

 Vi hade utedag på St Hans backar i torsdags, denna gången i "grytan". Allt var frid och fröjd tills ett stackars barn lyckades trampa på en spik som gick igenom skon in i foten... Urk! 
Barnet var glatt tillbaka i skolan igår kan jag rapportera

 
Nu har tussilagon stuckit upp!

När cykeln väl var fixad hade motivationen att sticka till gym försvunnit ordentligt. Tog en titt på nyinkomna kläder på Naturkompaniet när jag ändå var nere och snurrade i stan. Har inga ljusa luftig brallor. Saknade det när vi var nere på Cypern i somras. Kom dock tomhänt ut från affären, inget där just nu som jag kände mig intresserad av....Jag lyckades även komma strax före stängning, så det fanns inte tid heller till att fråga och prova olika plagg.

Igår var det färgpåfyllning efter jobbslut hos frissan som var på agendan. Håret växer snabbt nu när våren kommit och de grå kikar fram. 

 Frissan och jag snackade hudvård, jag kan varmt rekommendera denna serie för dem som har känslig hud som jag. Funkar toppen för mig. Säljs på apotek

Sen var det bara att varva ner hemma i soffan som gällde för resten av kvällen. Fick även ringt och beställt nya linser hos min optiker. Synen på höger öga är inte bättre, väldigt tröttande för vänster öga att kompensera upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar