måndag 17 februari 2014

Goda nyheter!

Idag träffade jag Davide Azzalin på Idrottsmedicinskt Center i Malmö (imc-malmo.com för den som vill kolla mer).

 På väg in!

Han klämde, kände, vred, drog, tryckte, masserade och frågade en hel del.
Hans slutsats är att jag har en meniskskada. Om jag sköter mig väl, dvs håller mig lugn i en vecka till (ingen cykling, ridning, powerwalking eller liknande under denna vecka). Då är mina chanser stora för att vara helt återställd inom 6-8 veckor. Det låter väldigt lovande tycker jag.

 Igår morse...

Jag har fått ett antal övningar som jag ska göra. Träningen kunde påbörjas direkt och det har jag gjort. Värmde upp med en promenad på ca 3.5km i närområdet där jag bor, sedan plågade jag mig igenom programmet. Det var inte så illa, men vissa övningar gör rätt ont. Fick även rådfrågat om mina axlar som plågar mig lite till och från. Fick några stabiliseringsövingar för dem.

Nä, flaskan är inte för att dricka ur, den används i en övning. 
Den gröna skrynkliga högen är en träningsrem i gummi

Kom iväg till gym igår med. Överkropp (bröst, triceps och biceps) och 50min i bastun som avslutning.

 Mitt frukostsällskap

 Såg så mysigt ut att jag fick plocka fram min lilla kompaktkamera
och ta någon mer bild


På onsdag är det dags för Andreas att jobba mer på armen, såhär ser den ut före:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar