tisdag 1 juli 2014

Fortsätter njuta av semestern!

Idag blev det den första ridlektionen sedan jag skadade knäet i februari. Känner att jag är på "banan igen" med knäet. Nu ska belastningen ökas succesivt! Givande att få privatlektion!
All fokus på mig och min teknik, instruktören har ordentligt med tid att kommentera vad som ska göras och när. Intressant att se hästen riden av någon annan när instruktören vill "känna på hästen"! Vad de är duktiga bägge två! Nu SKA jag bli skickligare!
Hästen tyckte det väl var lite sådär med ökande krav från mig :-), he, he!
Bara vänta och se på krav! Ju mer jag lär mig, ju mer kommer hon få arbeta.
Ökade krav kommer göra susen för hennes muskulatur, så det blir win-win till slut.

 Nya grimman som jag köpte häromdagen

Kom även iväg och körde lite rygg på gym. Varmt ute idag, men tog en timme i bastun ändå. Gött!

 Vacker blomma utanför svärföräldrarnas hus

Igår blev det ridning på förmiddagen, gymet hade jag ingen lust med.
Men på kvällen började jag känna mig lite rastlös så jag hoppade på cykeln och körde till Lomma.
På hemvägen tog jag i så att jag blev helt genomvåt. Härligt! Gillar när man känner att konditionen hänger med viljan.

 Framme! 
Sippade lite vatten, sen fullt ös hem!

Lite teknikinköp har det blivit, nya hörlurar och  datorhögtalare :-). Nu blir det musik här hemma igen.
Min cd-spelare är paj och mina gamla datorhögtalare har uruselt ljud... Nu kan jag spela hur högt jag vill, hehe! Det är ett tag sedan mina mp3 hörlurar pajjade, har använt ett par som sitter utanpå öronen som fanns bland min brors kvarlåtenskap. Men det är ju fan bara pest med såna! Svettigt och klämmer!
Men bra ljud dock! Min bror var kräsen och köpte mest saker med god kvalité.

 Innan man ska shoppa, sitter det bra med något stärkande!

 Fånigt, men jag gillar hjärtan!

Häromdagen toppade jag min "knäform" med att springa/jogga 15min i sträck på löpbandet! Skönt att vara på väg tillbaka! Det hade jag svårt att tro när jag var som mest paj!


Vardagslyx i tre olika tappningar, det är inte bara det stora som ska räknas! Carpe diem!

 Mat på Ha Long är alltid gott! 
Vi är lite träiga och äter nästan samma varje gång, men vet man vad man gillar så vet man!

 Nu är det säsong! Jag passar på! 
Det är inte många frukter/bär som jag tåler, så jag smörjer kråset!

 Nyöppad förpackning med kaffebönor, det är vardagslyx det!


På tal om uttryck som ska lyfta och motivera, gillar detta av Efva Attling!

 Sugen på detta i silver!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar