fredag 11 juli 2014

Vi tog bilen söderut...

för att kolla in en dykbutik i Ystad som kärestan gärna ville besöka i lördags...
Det ena ledde till det andra och vi slutade i Abbekås där man även kan njuta av Ale Stenar...
Köpte med mig lite rökt fisk som jag har kalasat på i dagarna tre.

Delar med mig av lite bilder.

 Ingången till dykbutiken som säkert funnits sedan artonhundrafrösihjäl, hade en lagom hjälpsam och trevlig man på plats denna dag (säkerligen ägaren). 

 Ett litet skratt på vägen, sista cyklisten fick cykeln att verka liten. 
Det var den inte...

Tar man bara en lite mat- och drickapaus orkar man lite till
är erfarenheten när man är ute på vift, 
så gjorde vi även denna gång. McDonalds i Ystad fick det bli. 
Om det finns mer än en McDonalds i Ystad vet vi inte, denna hittade vi i ett ytterområde

Tycker de glutenfria bröden börjar bli bättre och bättre. 
Länge sedan jag fick de skumgummiliknande bröden jag minns 
från när jag började äta glutenfritt

 Skärmflygare var igång denna dag i Abbekås, tre olika räknade jag dem till. 
Killen med denna skärm tittade vi på ett bra tag.

Från stranden kan man titta upp mot platsen där stenarna står, 
se dem kan man inte för det är förbannat brant! 
Kändes lite halvkorkat att ge sig på det med knäet, men det gick bra.

 Ale Stenar

 Kärestan tar årets premiärdopp, någonstans i Ystad

Japp, jag shoppade ett par "våtstrumpor" i Ystad till mina något "lite för stora i storleken" fenor. 
Brukar ha typ tubsockar annars... men de är ju bara till att slänga sedan då de blir större och större efter varje bad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar