måndag 21 juli 2014

Lediga dagar!

Semestern rullar vidare... Är ledig i nästan tre veckor till, gott!
Varmt om dagarna nu, så svettigt i värmen.
Gymar lite, rider på pållan, tar det lugnt o allmänt slappar! 
Hade en del planer på vad jag borde fixat i sommar, en del av planera höll jag, andra ja... det blev det ingen lust till. Men de springer ingenstans... Har dock rensat ut i bland mina kläder, sorterat lite bland mina papper har jag också pallat med. Men alla de där sakerna/bråten som jag skulle samla ihop till auktion och välgörenhet... det har jag inte haft lust till. Får ta itu med det sen! Tänkte köpa en bättre sadel till hästen till höst och har spanat in ett halsband till mig själv... Så varför inte leva efter: nya saker in, gamla ut?

Vi smörjde kråset med thaimat på Thaiway (Saluhallen) när vi var nere och flängde runt i olika ärenden på stan.


Tolvslaget på natten vid Domkyrkan är inget jag upplevt förut. Fint när de tänder upp belysningen!



Var hos optikern idag och kollade ögonen och fick rengjort linserna.
Man kan få en viss proteinuppbyggnad i linserna som kräver tuffare "rengöringsprylar" än man använder till vardags. Skulle tro att jag behöver göra detta ungefär var fjärde månad på mina linser.
Kom överens med optikern att jag kan komma och hämta rengöringsmedlet i framtiden och själv rengöra dem hemma. Spar till för oss alla och så slipper jag ha perioder där linserna inte funkar optimalt.
Är väldigt nöjd annars med mina nattlinser!


Med tanke på att man är lättklädd i värmen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar