måndag 23 december 2013

Inte juligt...men ljuvligt!

Såhär dan före dan tycker jag att julkänslan är långt borta...

 Fint solsken idag, då blir det inget ridhus minsann!

 Ingen snö så långt ögat kan nå, men dock en läskig skylt längre fram som Pica fått syn på

 Nice att komma ut i hagen i det vackra men blåsiga vädret efteråt



Är man ute i trafiken/mataffären märker man stressen, men jag har tagit det lugnt. Klapparna har varit klara länge. Ska bara slå in några, sedan är det klart!

Morgondagen bjuder först på stallfix och en sväng ut på pållan. Sen hem och tvätta bort stalldoften, sen god mat och trevligt sällskap av familjen på kvällen. Trevligt!

 Häromdagen var det blött... så det rann av benen, 
tur man har regntäcke på i hagen, genomblöt häst annars


En liten vardagslyxpryl har jag inhandlat till mig själv för någon vecka sedan. En pannlampa.


Nu kan vi ta oss till ridhuset på kvällen utan att jag gör i byxorna av mörkrädsla. Vi har testat den en gång tillsammans redan (jag & pållan då alltså).
Det var lite läskigt med alla snöpinnar med reflexer tyckte hon, jag tyckte att det var en stor lättnad att se vettigt. Finns 4 lägen på den (förutom att man dessutom kan välja om dessa lägen ska blinka, vilket jag inte vill...), näst lägsta var perfekt. Med det läget lär man inte slösa så mycket på batterierna heller. Kommer göra ett inlägg om detta längre fram när jag testat den fler gånger.


Lite blandat från kamerorna från den närmaste veckan.
Ha en bra dag!

 Granen utanför Grand hotell, njuter av omgivningen medan jag väntar på en kollega. 
Vi skulle till Rå Epok och äta tillsammans

 Klostergatan i julskrud är rätt fin den med

 Sushi för mig på Rå Epok, kollegan tog en varmrätt

"Fjäsklappar" från barnen

 Lussebak med två olika mjölmixer, gör ett separat inlägg om det längre fram

 Det gör ingenting att du slarvar och lägger täckena direkt på golvet... mjau!

Dukat till mellanmål för de barn som var kvar på eftermiddagen efter skolavslutningen i fredags. De fick något så ojuligt som hamburgare med bröd. Dock blev det pepparkakor till efterrätt :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar