måndag 3 augusti 2015

Det knallar på...

En veckas nertrappning av kortison avklarad. Som väntat fick jag mer svullnad och mer ont efter fyra dagar på nya dosen. Men svullnaden och smärtan är acceptabel än så länge.
Svårt att säga hur det hela kommer att utvecklas. När jag börjar jobba igen när sommarlovet är slut så är det på halvtid till att börja med. Hur länge får vi se. Ekonomiskt hade jag gärna velat komma igång fulltid direkt, men det är lätt att sitta hemma i lugn och ro och tro att det kommer gå bra... Det är ett annat tempo på jobbet än hemma...

Jag tar det väldigt väldigt försiktigt med styrketräning för tillfället, försöker bara hålla igång mig själv.
Mest rörelse blir det med arbetet kring hästen och lättare ridning. Pysslet med hästen är bra både för kropp och själ.

Värmde gott i själen för ett tag sedan när en vän och hennes dotter kom på besök.
Hästen var hyfsat snäll när barnet red. Men "hagridning" är dödstrist tycker pållan,
så lite bakutsparkar blev det där...
Men det tramset slutade hon med när vi red ut på grusväg istället.







 Även mamman fick passa på och rida lite



Mamman håller koll så det håller sig till trav

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar