söndag 3 november 2013

Förlyft o pissig syn!

Med gott mod begav jag mig mot gymmet i fredags... Jag hade tvekat lite om jag istället skulle låta hästen få jobba lite...men nä, gym fick det bli...
Så här i efterhand hade häst varit ett bättre val!
Vad hände då? Jo, ivrigt och utvilad drog jag snett i ett set marklyft på 70kg. Kände direkt i lyft nr 3 att det där kändes inte bra! Örk, snabbt bort med stången från kroppen!
Sedan i fredagskväll har jag gått som en höggravid kvinna/skitnödig anka...
Känner mig något bättre idag... men ingen häst eller gym idag heller.

 Fredagsmys på jobb med barnen, varma kanelsnäckor med efterföljande glass...mmm...

Fick samtal från min optiker i fredags med... "experten i Danmark" (Esben/Espen heter han egentligen...) tycker att jag ska göra ett tre veckors uppehåll med mina nattlinser.. diskuterade dock till mig att vi enbart gör så på det ögat som inte svarar så bra på linserna.
Vill helst slippa pilla med linser för bägge ögonen.
Det ögat som fungerar bra är även mitt dominanta öga, jag behöver ha det i skick för att tex köra bil.
Nu efter två dagar utan nattlins i höger öga känner jag att synen försämrats en del, blir nog till att sätta in en endagslins styrka -0.50 i det ögat inför kommande bilkörning idag.

I slutet på november ska jag återigen till optikerna för att kolla synen på höger öga och få det fotograferat och undersökt ordentligt. Hoppas det inte är något strul med det, har ingen som helst lust att återgå till måndaslinser/endagslinser/glasögon...
Hu, ryser bara jag tänker på det!


 Smulan tröstar soffliggande ryggsmärtande matte... 

Gnid, gnid, kanske läker du snabbare då?



Vi tog oss till IKEA igår, köpte ljus, lakan, glasburkar och lite julklappar. Ja, för tro det eller ej julen närmar sig med stormsteg! Känns rätt gött att klarat av julklappar redan nu. Mycket fler klappar lär det inte bli, för vi har inte riktigt den traditionen inom familjen, skönt tycker jag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar