onsdag 30 oktober 2013

Pressat läge?



Nja, kanske inte för mig, men för kaffebönorna :-). Har köpt en kaffepress idag, gott som tusan blev kaffet! Men då klockan var lite väl sen så smuttade jag bara på det för att testa.
Ser fram emot morgonens kaffe!

 
Snart ska det pressas ner
 

Hade ett inbokat besök hos optikern idag, höger ögas syn är inte riktigt "krisp". Nattlinsen gör inte sitt jobb ordentligt. Synen har kollats, bilder har tagits och skickas iväg till "experten" i Danmark. Nu får jag vänta på svar om vad som kan göras. Ibland räcker det med ytterst små justeringar för att allt ska klaffa som det ska igen. Håller tummarna!

Frökenpyssel på jobb... 
barnen jobbar på flitigt de också med dessa smått psykedeliska mandals


Imorgon väntar biobesök med ungarna på Kino nere i stan, på fritiden är det dax för hästen att bli rastad igen.

 
"- Titta Ann vad vi har byggt... Vita huset i USA!".  
Hm... det var ju inte riktigt det jag själv kom att tänka på när jag såg deras verk...


Det har verkligen varit uselt väder de senaste dagarna. Storm och regn... Stormen välte ett träd utanför mitt hus, någons cykel punkterade min cykels gelésadel... så ett av helgens projekt blir att byta till en ny sadel...

 Både träd o hojjar ser lite trötta ut...


Med anledning av vad som firas i dagarna så.... Kärestan har skapat! Läskigt fräck tycker jag!





Och med tanke på Star Wars special på en av tv-kanalerna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar