måndag 1 juli 2013

Nya leksaker!

Är inte så flitig med att uppdatera här för tillfället, ledig från flera "måsten" nu.

Har tränat  mycket den senaste tiden (och ridit en del med), helt mör.
Så idag blev det gymvila. Ska snart iväg till pållen, så inte vila från all fysisk aktivitet idag.

 
Det har varit rätt mycket regn den senaste tiden, turligt nog finns det ett ridhus ganska nära där man kan betala för att rida (eller köpa typ ett terminskort). 
Rätt häftigt höra ösregnet smattra mot taket

Ungefär lika möra bägge två när vi är tillbaka i stallet för pyssel efteråt


Tog cykeln till Mediamarkt idag för att kolla om det kommit in halvtonat gråfilter för fotografering än.
Det hade det och efter lite test och prat med en som är kunnigare än mig så bestämde jag mig för Cokin P serien.


Proffsserien Z ger mindre "vinjettering" i kanterna på bilderna (på nikkor24-70mm), men kostar å andra sidan dubbelt så mycket... Så jag väljer att testa den billigare serien först. Om jag vill kan jag lämna tillbaka allt inom 30 dagar, så beställer de gladeligen allt jag kan tänkas behöva i Z serien istället. 

Måste säga att jag gillar fotoavdelning på Mediamarkt (Lund), man får pilla på allt och har de bara tid kan man snöa in sig på teknikprat och överösa personalen med frågor. Dessutom känner jag aldrig att de vill packa på mig nåt dyrt eller något som jag inte behöver.


Blev lite skoj igår... Installerade och hade oss igår kväll. Har inte riktigt fått ordning på det hela så jag har kunnat börja roa mig med det nya än... Men det är väl sällan det går smärtfritt med program/spel till datorn?
Får pilla mer med det ikväll.



I Italien blev jag ganska så förtjust i espresso kaffe, har inte blivit av att jag köpt nåt här hemma, men häromdagen slog jag till.
Men nääää... det är inte lika gott här... i alla fall inte där jag köpte mitt.
Men skam den som ger sig! Får testa på nåt annat ställe nästa gång!




Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar