torsdag 6 juni 2013

Nationaldagen!

Ledig... Jaaaa! Härligt!


Har varit ute hos pållan och ridit lite. Vi jobbar med att vi bägge ska hålla oss lugna och fina.
Vill jag att vi stannar ska detta ske mjukt och fint utan en massa surande och otåligt bockande med huvudet. Vill jag att vi travar ska vi göra det lugnt och fint...
Gick jättebra idag :-).
Så en hel del glada tillrop och klappar. Massage av kliande man och morötter efteråt.

Tidigare i veckan tvättade jag en hästsvans för första gången i mitt liv. Den blev minsann riktigt fin. Resten av hästen ska fräschas upp inom det snaraste.

Har efter en hel del bök äntligen fått nya nattlinser. Gick till optikern i början av maj för att synen började bli sämre. Fick linsena ordentligt rengjorda. Men det hjälpte inte... nya skulle beställas, kom och de var i fel stryka.
Men nu efter mycket om och men har jag fått de nya (i tisdags) och äntligen börjar synen skärpa till sig ordentligt.


Den dåliga synen gjorde att pressen att ta bröllopsbilder kändes lite extra.. det var svårt att se om bilderna var skarpa nog under arbetets gång.



Träning då? Jodå det har blivit en del av den varan med sedan jag kom hem från Italien
Igår körde jag ben.. Lite försiktigt kanske med en maxvikt på 60kg i knäböj, körde dock på fullt mag i flera andra maskiner. känns ordentligt idag.

Tisdagen gick i kampsportens anda, vi var inbjudna med klassen att testa karate på en lokal klubb här i Lund. Jätteskoj! Hade gärna börjat med det, men när ska man finna tiden? Jag har fullt upp redan med roliga saker som tar tid och energi.

Måndagen gick i hästens tecken, med ridning.

I söndags fick axlar, triceps och biceps jobba hårt. Lite cardio hanns med också

På lördagen körde jag bröst och lite cardio.

Fredagen var rätt aktiv heldag då vi var och besökte Falsterbo (och Falsterbo fågelstation) med alla barn på hela skolan. Doppade tårna för första gången i år :-).

Tordagen, 2 timmars ridtur.

Onsdagen, 1 timmes ridtur.

Tisdagen, bara cardio, blandat i 1 1/2 timme.

Söndagen efter att jag kom hem körde jag ett tungt ryggpass (100kg marklyft).

 Snart kommer dem, jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar