måndag 17 juni 2013

Bortskämd + kalorifri tårta?

Vi har i år börjat med en ny liten trevlig tradition på jobb, den som fyller år (fyllt år) får bjuda in andra till att fira. Den som är födelsedagsgris bestämmer ställe, de andra ansluter vid bokad tid.
Vi äter och dricker gott tillsammans och de andra delar på notan för den som firas.
Idag var det MIN tur :-). Hade det inte varit måndag så hade det blivit Ha Long (de har tyvärr stängt på måndagar), istället blev det St Michels Tapasbar i Lund... Ett litet gemytligt ställe med många goda tapas att välja mellan.

Mina godsaker denna kväll:

 Gott vin (rött givetvis), tydligen beställningsvara på bolaget om man vill köpa den privat

 Längst upp, kycklingspett, laxspett (tror det är blomkålspuré under den) i mitten och längst ner Serranolindad chevré (med lite honung)

 Beställde timjanrostad potatis som tillbehör och längst ner var Kockens val: gratinerad scampi med sparris...Mmmm... allt mycket gott! Matvrak som jag är hade jag kunnat äta flera rätter till...


Jag blev uppvaktad med kalorifri hemmagjord tårta (tack Lena, den är så söt!)



Och fina blommor (tack Ingrid)!




Ser fram emot att fira nästas födelsedag som infaller i september. Undrar just vart vi går då?

Dessutom ett extra plus för den fina glamourbelysningen på damtoan... den plockade säkert bort några år :-)



Innan gottigheterna var jag hos min optiker och kollade synen. Synen är nästintill helt bra nu. Natten till söndagen klarnade mitt högra öga till sig ordentligt. Strax innan man får ordning på allt tappar man nästan tron på att det ska funka... men det har det gjort så här långt i alla fall! Jag vill aldrig mer använda vanliga linser eller "brillor"!

I lördags bokade vi vår semesterresa hos Fritidsresor, vi var inne i butiken i Malmö för att göra själva inbetalningen... på vägen hem gick vi bland annat in i "American Store" (fd Grey's) och tittade på lite grejer. Där hittade jag denna komiska  magnet för 20:-...  Tycker dessa nostalgi bilder med ironisk text är roliga :-).

 He he!



2 kommentarer:

  1. Åh, vad gott och trevligt! Grattis i efterskott :)

    SvaraRadera
  2. Tack, det var gott! Besöker dem gärna igen!

    SvaraRadera