torsdag 23 juli 2015

Lite kort...

Har ju inte varit så aktiv här den senaste tiden...
I söndags kom vi hem efter två veckor nere på Grekland.
Karpathos var ön som var vårt resmål. Vi hade det varmt och avslappnat.
Soligt och varmt varje dag så jag är mer än nöjd med sol och bad för i år!

 Frukost på vår lilla uteplats
 
 Fenor på och redo för havet
 
 Stenletande

Kolla! Fina, men de fick stanna kvar på ön

När det gäller min hälsa så är min struliga axel "normal" igen, händer och fötter gör fortfarande ont men är mindre svullna. Känner mig överlag betydligt piggare. Men nu går jag ju hemma och skräpar rundor på mina egna villkor. Kan ta dagen som den kommer.
Går fortfarande på kortison och ska troligtvis göra det i några månader till. Förutom kortison så tar jag även inflammationshämmare (Naproxen).

Röntgen av mina händer och fötter visade varken på artrit eller artros vilket är väldigt positivt!
Lungorna blev röntgade för koll av allmänhälsan, även dessa var bra.
Bloprover ska tas regelbundet för att hålla koll på inflammationen i min kropp (snabbsänka, blodvärde och blodplättar).

Nedtrappning av kortison ska ske långsiktigt och med förhoppning att inflammationerna inte blossar upp igen. Blossar det upp så får det bli undersökningar och diskussioner kring framtida medicinering.
Är förbannat nöjd så länge jag slipper tyngre medicinering!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar