onsdag 27 april 2011

Enda tillåtna Kakan i huset, gamla minnen mm

Blir lite blandad kompott idag...
P.g.a diet finns det inga kakor i detta hus, förutom min ena katt Kakan. Ska sanningen fram brukar jag sällan ha kakor hemma, men ändå.


Detta är min numera klassiska frukost!



I september förra året spred jag min brors aska på tomten där hans lilla sommarstuga ligger. En vacker plats och helt rätt ställe för det, men nog bland det jobbigaste jag behövt göra så här långt i mitt liv.



Men mitt i allt elände kommer det glädjande glimtar fram, min bror hade tagit tillvara alla gamla negativ efter att min mamma dog. När vi rensade i hans lägenhet hittade vi dessa. Då min barndoms bilder är utspridda på olika håll och många av dessa personer avlidit kändes det angeläget för mig att få fram dessa negativ till bilder. Köpte mig en scanner och sedan har jag scannat in rubbet (inkl alla mina egna negativ). Jag har skrattat och jag har gråtit. Många minnen har kommit tillbaka, både bra och dåliga. Rena rama berg- och dalbanan.




En del negativ var i mycket dåligt skick, men det finns en del att göra med dem i photoshop för att förbättra slutresultatet. Många av bilderna kommer jag ihåg, andra bilder var helt nya för mig.

1 kommentar:

  1. Härligt att läsa lite personliga saker, inte så ofta du och jag har pratat "djupt" så det är trevligt att på det viset lära känna dig ännu bättre. Mycket fina bilder alltihopa får jag säga. De sista kan man nog fixa till rättordentligti photoshop. Du borde gå den distanskursen jag gick, där lärde man sig bl.a. att fixa till gamla bilder. Jag minns inte SÅ mycket från det, men jag minns att det var bra! :)
    och just det, en räkmacka utan räkor blir en GOD macka! :) Jag kan slänga på lite kalkon istället!! hihi*

    SvaraRadera