fredag 22 april 2011

Bra att ha!

Det finns inget tråkigare än när man ger sig ut för att fotografera något speciellt, så dyker det inte upp något kul. Men däremot något helt annat som kräver den optik du har hemma!

Och har man inte en vettig lösning för att transportera med sig sin utrusning märker man rätt snart att det gärna blir lite bökigt. Vilket i sig resulterar i att utrusningen stannar hemma och fina tillfällen går en ur händerna. Jag började med en väska där bara kameran med normalstor optik fick plats, detta blev snart otillräckligt när jag köpte ett zoomobjektiv. Efter att ha klämt och känt på det mesta som kunde tänkas köpas för pengar (nåja, inom rimliga gränser då alltså!) blev det en Lowpro 300 ryggsäck, kostade ca 1000:-, men det var den värd! All min nuvarande optik får plats +  att jag kan hänga fast mitt stativ också. Här kommer lite bilder på hur den ser ut.


Ryggsäckens utsida, inga fickor så att någon kan smyga sig på dig och tjuva prylar utan din vetskap. Remmen är till för stativ.



Insidan av ryggsäcken, facken går att reglera eftersom de är löstagbara med kardborreremsor.



Sidofack på ena sidan där man kan ha lite allt möjligt. Andra sidan har en nätficka där du kan ha din vattenflaska eller liknande.



Insidan mot ryggen, skönt stoppad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar