fredag 1 maj 2015

Mer om medicin och krämpor....

Var tillbaka på vårdcentralen i tisdags då mina ledbesvär inte släppt än... På tisdagsmorgonen kände jag återigen smärta under högerfoten och fingrarna började svida och svullna på sig igen. Så det var bara att ringa upp och få en ny tid omedelbums!


Fick träffa en engagerad yngre läkare som tog sig tid att klämma, känna, och fråga en massa. 
Jag fick utskrivet en ny medicin (kortison det med) som ska tas 2 tabletter/dag i 5dagar.
Efter det ska jag ta en tablett om dagen tills läkaren ringer upp mig och frågar hur det går.
Idag är det dag 4 av de 5 då jag ska ta 2 tabletter, än så länge är det ingen större skillnad. Svullnaden hålls på en mellannivå men går inte helt tillbaka.
Men dessa tabletter är betydligt mildare så det är för tidigt att börja pipa om det hela.

 Urk... sträva rackare att svälja...

Med de starka tabletterna var det först dag 4 som de verkligen ordentligt slog ner svullnaden.
Hoppas detta ska gå vägen... Trist att ha ont och att inte kunna träna, är aktiv så jag blir ju knappast förslappad...men musklerna rinner av...Bu!

En liten gynnare som satt på en barnsits på granncykeln

Hade en mat-date med en kollega igår. Vi åt pizza på Vespa. Jag tog en helt vegetarisk variant med fyra olika ostar som jag inte testat förut. Gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar