söndag 7 september 2014

Sen kom förkylningen...

Japp, 21 förväntansfulla barn.... deras 3 parallellklasser, så är vi uppe i ca 80 nya barn...


Dessa barn bär baciller... Det var mer än jag klarade av... Höstens första och förhoppningsvis sista förkylning kom med besked. Som vanligt går min röst åt skogen... Började bli lite hes på torsdagskvällen... vaknade ordentligt hes på fredagsmorgonen. Bara bita i det sura äpplet (för plånboken och kollegorna) och sjuka sig.
Fortfarande rosslig och raspig... kanske på benen igen på tisdag?

 Kvällshimmel, fick lura mobilkameran lite. 
Stört omöjligt få kameran att visa rätt färger när jag tog bild mot himlen. 
Men slutresultatet blev ju som i verkligheten.


Hann dock njuta pizza med kollega på Vespa innan jag blev helt utslagen. Piccante kallas denna.

 Ja, det blev lite annat än bara pizza...


I slutet på augusti trillade jag över denna, trevlig nyhet!
Kunde dock inte hitta den när jag skulle handla mer idag...
Nåja, den kommer nog igen! Mmmm...



 Observera proteinet!

 Ser ju inte så roliga ut, men positivt att de redan är knäckta/skurna. 
Bökigt med kastruller när spaghetti är för långa tycker jag.

 Kokte dem i buljong, har en ekologisk från Vogel 
(samma som gör Herbamare örtsalt)





Avslutar med nåt sött som inte sätter sig på höfterna...

 Söta katter i stallet som känner sig mogna för att flytta!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar