tisdag 3 maj 2011

Inför sommarens äventyr

Vatten och jag är inte riktigt vänner, har haft problem med vatten rätt länge. Men har börjat jobba mer och mer med detta. Med hjälp av cyklop och snorkel fixar jag att vara mer och mer i vatten. För att göra det lite smidigare i år har jag börjat träna lite i badkaret redan innan badsäsongen kommer. Har mest obehag över att få hela huvudet ner under vatten, så är det jag övar mest på i badkaret. Både att doppa med näsan ner först (snorkel i munnen) och med bakhuvudet ner mot badkarsbotten (utan snorkel). Slutmålet hade varit snorkling i härliga vatten nånstans utomlands. Gärna med korallrev...


Detta är min pojkväns utrustning liggandes på en klippa uppe vid Kullen. Även jag har cyklop, snorkel och ett par "fenor".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar